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## 일터에서-2022까지

2011/3/11-New system to optimize employee scheduling

by 캔디wildrose 2011. 3. 13.

11일 금요일 pay check와 함께 한장의 편지가 들어 있다.

All Employees:

As many of you are aware,

로 시작된 편지다.

새로운 시스템으로 쎈타의 시간 스케쥴을 Head Office에서 관리를 하겠다는 것인데~~

23개의 쎈타에서 5개 쎈타를  올해에 시험삼아 활용을 해보고

내년부터 전 쎈타에 적용을 하겠다는 것인데

내가 일하는 쎈타가 그 다섯쎈타에 들어있고

특히 스케쥴 적용도 내가 일하는 데파트인 Front End 라고~~~

 

-이 편지를 읽고 난뒤의 느낌이라면

일거수 일투족을 옭아매어 숨을 쉬기 힘든 조여짐이 느껴진다.

쎈타 자체의 특성에 따라 운용되어오고 어느정도 각 데파트 메니저의 역량에 맡겨졌던 것이

중앙에서 모든것을 통제하는 권한을 옮겨가겠다는 것인데~~

그동안 몇가지 나타났던 정황으로 미루어 보건데 중앙집중 독재의 느낌이 든다.

각 쎈타의 메니저와 각 데파트의 메니저만 옭아 쥐겠다는것이 아니라

일반 국민에 해당되는 말단 사원의 일거수 일투족도

하나하나 요리를 하며 일일이 맛보고 잔소리를 하겠다는 것으로 느껴진다.

 

핑게로 말하기사

슈퍼바이저들이 스케쥴 짜는것에 소비되는 시간을

다른일을 하는것에 이용하라고 하는것인데~~

그러니까 슈퍼바이저의 권한을 줄이겠다는 것도 되겠고~~

땡땡 빈둥대는 슈퍼바이저를 말단일에 투입된다는 것은 반길만한 일이긴 한데

과연 그들이 그럴까?하는 의문도 든다.

건방지게 시키기만 할줄아는 모자란 슈퍼바이저는 오히려 더 눈에 불을 켜고 시킬일만 찾는것이 되지 않을지~~

 

그동안 일하면서 맞닥들여진 일이라면

-RTO가 필요할 경우 미리 적어내면 가능한한 받아들여졌고

-switch shift 를 해야할 경우 동료끼리 서로의 편리를 위해 쉽게 바꾸기도 했는데~~

-Vacation도 한달전 쯤에 RTO로 적어두면 되었는데 일년전에 예상날짜를 적어내란다~~

 

그러니까 개인적으로 일어나는 돌발사고에 대한 책임을 인간적인 면으로 해석하기보다

가차없이 규약에 따라 제거하는 방법으로 이용할수도 있다는 것이다 ㅎㅎ

 

에고 힘든 조직의 세계여!

조직의 규약에 따를수밖에~~

 

~~~전문을 옮겨보면~~

CCO(캘거리코압) will soon be implementing a new system to optimize employee scheduling.

This is a collaborative effort between Operations,

IT and HR to improve service to customers

by fitting the right employees in the right jobs at the right times to meet customer demand.

Optimizing employee schedules is one of several initiatives being undertaken by CCO

to help us stay competitive in an ever challenging retail market

by improving efficiencies, sales, and operating results.

 

This initiative will integrate forecasting and automated scheduling functionality

with our current  KRONOS timekeeping system.

These features have proven to work in other retailers

and should help CCO achieve a significant reduction

in the amount of time supervisors spend creating employee schedules

and improve the consistency with which scheduling policies are administered.

This in turn will free supervisors to spend more time on other activities.

 

A project team has been formed that is comprised of ~~~~

~~~~~~~~~~~

 

The project was kicked-off in early February and an assessment of our scheduling rules

and practices has recently been completed.

The project team is in the process of reviewing and finalizing the design documentation

that will provide the framework for the new scheduling system.

 

We plan to deploy the new system in five Centres in early May.

These pilot Centres include #2 NH, #3 MT, #8 OR, #18 STC, and #20 RR.

The new system will initially be used by all classifications within the Front End only.

We anticipate rolling the new system out to the remaining Centres in the fall,

again only with the classifications that are part of Front End.

The remaining departments will go live with the new system sometime in 2012.

 

Over the coming weeks, the pilot Centres will receive additional information regarding

the automated scheduling system.

We will also keep the remaining Centres updated regarding the progress of the initiative and our next steps.

If you have any questions in the meantime, please send a message to~~~~~~~~~.

Someone from the project team will respond to you very quickly.

Thank-you,

 

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